Ilościowe badania marketingowe
Przekonują Cię jedynie „twarde”, „namacalne” dane? Chcesz mieć poczucie, że wszystko, co można zostało sprawdzone, zmierzone i policzone? Zależy Ci, aby móc uzyskane wyniki ekstrapolować na wskazaną populację? Badania ilościowe pozwalają precyzyjnie ocenić zasięg, stopień, kierunek i natężenie interesującego Cię zjawiska.
Dzięki ich użyciu uwadze marketera nie umkną zależności występujące między cechami badanego przedmiotu. Badania ilościowe to: jednoznaczne, konkretne pytania; zestandaryzowane propozycje odpowiedzi; duża grupa respondentów.
EEI od lat zapewnia swoim partnerom rzetelny warsztat badawczy: przemyślane ankiety i ilościowe techniki badawcze oraz szybką i rzetelną analizę danych.
Potrafimy jasno i czytelnie przełożyć wyniki badań ilościowych na komercyjny sukces naszego Klienta.
Testy produktów służą optymalizacji formuły produktu, czyli dostarczeniu producentowi informacji na temat tego, która z przygotowanych przez niego propozycji formuły produktu ma największy potencjał, rozumiany jako optymalna relacja kosztów produkcji do ogólnej oceny i chęci zakupu. Często wykonywane przez EEI testy produktów służą także poprawie rentowności poprzez np. użycie przez producenta tańszych komponentów w taki sposób, aby nie nastąpiła zmiana percypowanej przez konsumentów jakości.
W zależności od celów badania realizujemy testy typu central location lub prowadzimy je w domach respondentów. Stosujemy różne schematy: testy monadyczne, sekwencyjno- monadyczne, Round- Robin, proto- monadyczne. Realizujemy testy w wersji „blind” i „branded”. Wiemy jak dobrać metodę i schemat testowania. Przetestowaliśmy wiele produktów w różnych kategoriach.
Przedstawiając wyniki zawsze pokazujemy, które atrybuty produktu najbardziej wpływają na chęć zakupu. Wiedza ta pozwala producentom na szybkie i często tanie poprawianie tego atrybutu, a tym samym udoskonalenie formuły produktowej.
Rodzaje oferowanych badań
♦ Testy konceptów strategicznych
Czasami w badaniu jakościowym Koncept Lab udaje się nam stworzyć kilka bardzo atrakcyjnych dla konsumentów konceptów. Nie jest uzasadnione, aby agencja badawcza sugerowała Klientowi wykonanie drogich monadycznych testów wszystkich konceptów. W takim przypadku w EEI rekomendujemy Klientowi przeprowadzenia ilościowego koncept screenera. Jest to tańszy test monadyczno-sekwencyjny, który wskaże, który koncept lub które dwa koncepty powinny być zakwalifikowane i testowane we właściwym koncept teście.
Ilościowe testy konceptów strategicznych wykonujemy od 15 lat. Wykorzystaj nasze doświadczenie, gdyż wiemy jak interpretować wyniki tych testów. Wiemy, które koncepty odniosły sukces oraz widzieliśmy także, jakie poziomy intencji zakupu i ogólnej oceny konceptów nie gwarantowały sukcesu niektórym markom w różnych kategoriach produktowych.
♦ Testy konceptowo- produktowe ( C&U test)
C&U test służą przede wszystkim podejmowaniu ostatecznych decyzji o wprowadzeniu gotowego produktu. Kluczowa analiza testu zakłada pomiar zainteresowania produktem przy pierwszym kontakcie z konceptem i po kontakcie z produktem i konceptem. Użyteczność testu w dużej mierze zależy od umiejętności interpretowania jego wyników. Czy wiesz co zrobić, gdy otrzymasz następujące wyniki:
- wyższą ocenę na poziomie konceptu i niższą po użyciu produktu?
- niższą ocenę na poziomie konceptu i wyższą po użyciu produktu?
- brak różnic istotnych statystycznie po zapoznaniu się z konceptem oraz po użyciu produktu?
- twój koncept jest lepiej oceniany od benchmarku, a twój produkt jest gorzej oceniany od benchmarku lub jak jest odwrotnie?
Jeśli nam zaufasz, to odpowiemy na te i wiele innych pytań związanych z interpretowaniem wyników C&U testu.
♦ Badania Cenowe
Jaka cenę powinien mieć mój nowy produkt? Co zrobić, gdy konkurenci podniosą lub obniżą cenę? Spadła mi sprzedaż, czy winę za to ponosi zbyt wysoka cena mojego produktu? Jak często zadajesz sobie te pytania?
Jest wiele metod badania ceny. Najbardziej popularne to:
- Oczekiwania co do ceny
- PSM (Price Sensitivity Meter) – badanie wrażliwości cenowej
- DPA (Direct Price Acceptance) – odtwarzanie krzywej popytu i elastyczności dla jednego produktu/marki
- Con-joint – badanie ceny w kontekście innych atrybutów produktu
- BPTO (Brand Price Trade Off) – badanie preferencji i przepływów w kontekście konkurencyjnym
Czy zawsze wiesz, która z nich powinna być zastosowana w przypadku Twoich marek? Wielokrotnie stosowaliśmy każdą z tych metod. Znamy ich wady i zalety. Wiemy, które z nich sprawdzały się w różnych rzeczywistych przypadkach.
♦ Badania U&A i Badania Segmentacyjne
Badania U&A i badania segmentacyjne należą do najczęściej opisywanych przez środowisko badaczy rynku. Co różni badania tego typu realizowane przez EEI, od badań realizowanych przez inne agencje? Przywiązujemy dużą wagę do użyteczności wyników. W naszych raportach i prezentacjach nie przedstawiamy tysięcy różnych danych i zestawień o konsumentach i markach.
Staramy się zdobywać i prezentować te dane, które można przełożyć na praktyczne działania marketingowe oraz te, dzięki którym można lepiej poznać i zrozumieć konsumenta w świecie danej kategorii. Dlatego trudno wyobrazić nam sobie badania U&A bez wykorzystania różnych technik analitycznych np. analizy korespondencji, aby pokazać relację marki od zmiennych deskryptywnych (np. atrybuty kategorii) czy wykorzystania różnych rodzajów clusteringu w badaniach segmentacyjnych.