Dane zamieniamy w sukces marki

Branża spożywcza

Czym charakteryzuje się branża produktów spożywczych z punktu widzenia naszych doświadczeń badawczych i konsultacyjnych? Branża spożywcza, to branża która się szybko zmienia. Sukces odnoszą producenci, którzy wprowadzają nowe produkty lub nowe warianty smakowe. Bardzo ważna rolę odgrywają więc innowacje.

Powstały zupełnie nowe kategorie produktowe np. produkty funkcjonalne. Z drugiej strony zaś nie można zapominać, że najważniejszym atrybutem produktowym w tej branży jest smak produktu. Nigdy nie zapomnę miny amerykanki, po spróbowaniu naszych flaków oraz zdziwienia naszego zagranicznego klienta, gdy Polacy negatywnie reagowali na smak ich „kultowego” produktu. Co innego smakuje polakom i amerykanom.  Smak jest więc zmienną kulturową.

Skuteczne strategie to podążanie za gustami konsumentów. Aby to było w ogóle możliwe, to trzeba te gusta dokładnie poznać i na bieżąco monitorować. Należy pamiętać, że ilość produktów i wariantów sprawia, iż konsumenci gubią się przed półką sklepową. Nie jest łatwo zmieniać upodobań produktowych i smakowych konsumentów w branży spożywczej. Wprowadzenie nowych, nie do końca trafionych wariantów smakowych czy nowych produktów generuje straty.

Pamiętajmy także, że bariera zakupu i spróbowania nowego produktu w tej branży jest stosunkowo mała, gdyż produkty spożywcze są relatywnie tanie w stosunku do produktów z innych branż. Dlatego dla większości kategorii produktowych tej branży najważniejszą grupa docelową jest „main stream” Poznaj więc upodobania i oczekiwania swoich klientów oraz testuj każdą nowa inicjatywę.