Aktualności

Czy wiesz jak poziom głodu respondentów może wpłynąć na wyniki testów produktów spożywczych?

W monadyczno-sekwencyjnych testach produktów spożywczych większość producentów opiera się na wynikach testów monadycznych, a nie na wynikach dla prób skonsolidowanych. Decyduje o tym przeświadczenie, że konsumenci w rzeczywistych sytuacjach w czasie posiłku jedzą produkt/y jednej marki, a nie dwa produkty różnych marek. W czasie jednego posiłku bardzo rzadko porównuje się wiec dwa produkty z tej samej kategorii.

Aby jednak opierać się na wynikach testów monadycznych w każdej celce badawczej powinniśmy mieć „takich samych konsumentów”. Z tego powodu należy przykładać dużą wagę do doboru respondentów do próby badawczej. Większość agencji badawczych kontroluje dlatego zmienne demograficzne, używane marki, częstość konsumpcji produktów danej kategorii, czy częstości konsumpcji różnych wariantów smakowych w ramach kategorii.

EEI dodatkowo kontroluje poziom głodu respondentów uczestniczących w poszczególnych celkach testu. Oczywiste jest, że konsument bardziej głodny ocenia daną formułę produktową lepiej niż w przypadku, gdy jest najedzony. Niekontrolowanie tej zmiennej może zaburzyć wyniki każdego testu produktu spożywczego.